ASIAKKAAMME SARIN TARINA

Olen Sari, liikunnallisen perheen äiti ja työskentelen vuorotyössä hätäkeskuspäivystäjänä. Perheeseen kuuluu 13- ja 15-vuotiaat käsipalloa pelaavat tytöt, niin ikään käsipallon parissa puuhasteleva mies ja 2 koiraa.

Aloitin treenaamisen CrossFit Kirkkonummella maaliskuun -23 alussa ystäväni Jaanan kanssa. Sattumoisin alkuvuodesta eksyin CrossFit Kirkkonummen nettisivuille ja perehdyttyäni erittäin huonokuntoisten ryhmän toimintaan kiinnostuin heti ja halusin päästä kokeilemaan.

Olen aina ollut innokas liikkuja, mutta syksyllä 2020 liikkuminen jäi kokonaan, kun akillesjänne leikattiin pitkään vaivanneen rasitusvamman takia. Toiveikkaana kuvittelin palaavani lenkkipoluille, mutta eipä se sitten onnistunutkaan, kun vasemman polven nivelrikko alkoi oireilla. Magneetin lausunto oli aika musertavaa luettavaa. Fyssarilta sain hyvät kuntoutusohjeet salille, mutta koin kuitenkin, että salilla yksin treenaaminen oli aika tehotonta ja treenaaminen tapahtui useimmiten sillä omalla mukavuusalueella. Alkuvuodesta polvi oli niin kipeä, että kaikenlainen liikkuminen oli tuskaista, töissä jaksaminen oli haastavaa ja mielikin alkoi olla aika maassa. Kun aloitin HK ryhmässä, toivoin saavani apua kipuilevaan polveen ja ylipäätään tehoa ja mukavaa seuraa treenaamiseen.

Treeneissä käyn kolme kertaa viikossa sekä lisäksi MPF- ja joogatunneilla aina kun mahdollista. Näiden treenien ohessa teen pari pitkää pyörälenkkiä viikossa, liikun koirien kanssa ja perheen kanssa yhdessä puuhastellaan kaikenlaisia kivoja juttuja.

Nyt olen kohta kolme kuukautta ahkerasti ja tunnollisesti hikoillut HK ryhmän treeneissä kolmesti viikossa ja paras palkinto on varmasti se, että polvi on tällä hetkellä lähestulkoon kivuton. Pärjään ilman polvitukea ja särkylääkkeitä. Huomaan myös, että niska- ja hartiavaivat ovat helpottaneet, unen laatu on parantunut ja yleinen jaksaminen on parempaa. Kyllä sitä terveelliseen syömiseenkin tulee nykyään kiinnitettyä enemmän huomiota, kun on huomannut, että se vaikuttaa tosi paljon treeneissä jaksamiseen.

Parasta CFKN:lla on monipuoliset ja vaihtelevat treenit, joissa aina kivalla tavalla näkyy valmentajan oma persoona ja treeniseura on ihan parasta. Valmentajat ovat rautaisia ammattilaisia, aina saa henkilökohtaista opastusta ja jaksavat tsempata ja kannustaa niin, että melkein joka tunnilla sitä ylittää itsensä. Vuorotyötä tekevänä arvostan tosi paljon sitä, että tunteja on sijoiteltu pitkin päivää aamuvarhaisesta myöhäiseen iltaan. Lempitreenejä ovat ehdottomasti painonnosto- ja voimapainotteiset treenit sekä parin kanssa tehtävät treenit.

Kenelle suosittelisin CrossFit Kirkkonummen erittäin huonokuntoisten ryhmää? No varmasti ihan kaikille! Jokainen otetaan tosi lämpimästi porukkaan mukaan ja treeneissä on aina rento ja välitön fiilis. Jokainen tekee oman kunnon mukaan ja valmentajat tosi hienosti huomioivat, jos on jotain rajoitteita liikkeiden suhteen.

Iso kiitos valmentajille ja kaikille treenikavereille, olette 💥💎💪 ja on ihan mahtavan hienoa kuulua juuri tähän porukkaan.❤

Nähdään boxilla!