• Writer's pictureCrossfit Kirkkonummi

ASIAKKAAMME EVEN TARINA

"Olen Eveliina 37v kahden lapsen (4v ja 8v) äiti. Pari vuotta sitten elämäni oli melko hektistä pikkulapsiarkea. Mies opiskeli uutta ammattia, teki kolmivuorotyötä, minä olin hoitovapaalla ja tein silloin tällöin yövuoroja vastasyntyneiden teho-osastolla. Kipuilin ammatinvalintaani ja lähdin jatko-opiskelemaan. Hoidin perhettä, opiskelin, keikkailin. Olin jatkuvasti väsynyt, liikuntaan ei löytynyt muka aikaa ja ruokavalio ei ollut kohdillaan. Ylipainoa vaan kertyi ja kertyi ja arjessa jaksaminen oli haastavaa. Sitten tilannetta pahensi vielä korona sekä lähiperhettämme kohdannut suuri suru, kun siskoni 17-vuotias poika kuoli yllättäen. Tein surutyötä, kärsin unettomuudesta ja itsestä huolehtiminen jäi entistä vähemmälle.

Jossain kohtaa havahduin, että tämä ei voi jatkua näin. En vain tiennyt mistä aloittaa ja miten? Kuntosalille tai yleisille ryhmäliikuntatunneille en halunnut mennä, koska olin niin häpeissäni siitä, kuinka huonoon kuntoon olin itseni päästänyt. Uimassa tykkäsin käydä, mutta uikkarissa en luonnollisestikaan tuntenut oloani mukavaksi.

Sitten näin Facebookissa CrossFit Kirkkonummen mainoksen erittäin huonokuntoisten ryhmästä. Jotenkin se ryhmän kuvaus vaan kolahti heti, ja kovaa. Ajattelin, että tässä se nyt on; MINUN TILAISUUTENI ALKAA PITÄÄ HUOLTA ITSESTÄNI.

Jännitin ennen ensimmäistä treeniä. Häpesin itseäni ja kokoani. Kaikki pelko ja jännitys oli kuitenkin täysin turhaa. Vastaanotto oli niin ihanan lämmin ja tervetullut ja sitä se on yhä edelleen. Treenatessa saan aina olla täysin oma itseni. Minun ei tarvitse vetää vatsaa sisään tai hävetä omaa kokoani, ylipainoani, osamaattomuuttani tai kömpelyyttäni. Valmentajilta olen aina saanut tukea ja apua ja treenikaverit tsemppaavat myös ihanasti. CFKN:lla me olemme kaikki tasavertaisia.❤

Ennen treenien aloittamista kunto oli todella surkea ja pienen ylämäen käveleminen sai heti puuskuttamaan. Säännöllisen treenaamisen myötä kunto on kohonnut hurjasti ja jaksan arjessa niin fyysisesti kuin henkisestikin paljon paremmin, enkä ole enää niin ”kiukkuinen mutsi” kotona.😅

Välillä elämä heittää eteemme haasteita. Itselläni on ollut paljon sairasteluita, aikatauluhaasteita, työuupumusta yms., jolloin olen joutunut pitämään muutaman viikon tai jopa useamman kk tauon treenaamisesta. Ensimmäisen pidemmän tauon jälkeen pelotti tulla takaisin salille. Tunsin itseni jotenkin epäonnistuneeksi, kunto oli taas huono ja ajattelin, että joudun aloittamaan kaiken jälleen alusta. Pelko oli kuitenkin taas kerran aivan turhaa. Siellä ne ihanat valmentajat olivat valmiina auttamaan ja nopeasti se kuntokin siitä taas koheni.

CFKN on auttanut minua löytämään liikunnan ilon ja armollisuuden itseäni kohtaan. Pyrin pitämään säännöllisen 3 x/vko treenirytmin yllä. En kuitenkaan soimaa itseäni, jos joskus jää treenit tai kahdet välistä.

Suosittelen CrossFit Kirkkonummen erittäin huonokuntoisten ryhmää etenkin heille, jotka ehkä pelkäävät aloittaa liikuntaharrastusta tai ryhmäliikuntaa huonon kuntonsa tai ylipainonsa takia. Tänne voit tulla juuri sellaisena kuin olet.❤"

Olisiko SINUNKIN aika alkaa pitää huolta SINUSTA ITSESTÄSI?

Ilmoittaudu mukaan touko-heinäkuun erittäin huonokuntoisten ryhmään TÄÄLTÄ

155 katselukertaa0 kommenttia